Frågor och svar om

Vad är EasyGO?

EasyGO är ett koncept för företag som ger dem möjlighet att använda marknadens bästa maskiner till en låg, fast månadskostnad. Inga uppläggningskostnader eller dolda avgifter. Reparationer och stöldförsäkring ingår i 36 månader. Efter 36 månader erbjuds du att köpa ut maskinerna till ett lågt restvärde. Finansieringen sker direkt via FLEX Scandinavia AB i samarbete med FLEX-återförsäljare. Alla verktyg omfattar fri service och fria leveranser till servicestället utan omfattande registrering.

Vilka verktyg omfattas av EasyGO?

Samtliga våra verktyg markerade med EG i prislistan kan köpas via EasyGO. Kontakta din lokala återförsäljare eller FLEX Scandinavia AB för mer information.

Vem registrerar verktyget?

Vi registrerar, id-märker samt stöldmärker din maskin innan leverans. Direkt du fått din maskin kan du följa den på vår hemsida www.flexscandinavia.se / EasyGO/ Mina maskiner. Här kan du även lägga upp användare för att följa maskinerna i ett smart utlåningsschema.

Hur gör jag om jag har behov av fler maskiner?

EasyGO-Avtalet är ett s.k. ramavtal, vilket gör det enkelt att komplettera maskinparken vid behov. Plocka bit för bit helt efter ditt aktuella behov. Du behöver alltså inte skriva ett nytt avtal vid varje tillfälle. Kontakta din återförsäljare eller använd ditt login på www.flexscandinavia.se/produkter/ och välja den eller de produkter som du vill komplettera med. Du kan givetvis kontakta FLEX direkt.

Vad gör jag om verktyget behöver repareras?

Du går in på www.flexscandinavia.se /EasyGO/ Service och fyller i blanketten. När du är färdig trycker du på ”Sänd”. I retur får du ett ärendenummer och frakthandlingar för utskrift. Bokningen för upphämtning av Schenker sker automatiskt vid den av dig önskade tidpunkten om du inte aktivt väljer att själv ordna egen transport. Om du hellre vill lämna in den hos din återförsäljare, så hjälper de dig med serviceleveransen.

Hur fungerar "100% nöjd eller pengarna tillbaka" för EasyGO?

Om du inte är nöjd så returnerar du maskinen i originalemballaget till FLEX Scandinavia inom 14 dagar. Enklast om du går in som ovan vid reparation och anger orsaken ”Avslutande av EasyGO” i fältet ”Felbeskrivning”.

Vad gör jag om verktyget blir stulet?

Polisanmäl stölden och kontakta FLEX Scandinavia AB. Skicka in Polisrapporten. Efter att rapporten inkommit till FLEX kontaktas du med frågan om du vill avsluta maskinen eller få en ny maskin skickad till dig. Om du väljer en ny maskin påbörjas en ny 36 månader period på den. Din självrisk är 20% på de återstående månadsbeloppen för maskinen.

Vad händer efter 36 månader?

Du kommer att erbjudas köpa maskinen till ett lågt restvärde. Önskas inte det så returnerar du produkterna till FLEX Scandinavia AB.

Finns det ett minsta belopp för EasyGO?

Nej, alla maskiner markerade med EG/mån i prislista omfattas. Inga övriga kostnader tillkommer under avtalsperioden.

Kan alla kunder köpa på EasyGO?

EasyGO gäller endast företag. Som ny kund kommer en kreditbedömning att genomföras vid avtalstillfället.

Vem ansvarar för EasyGO avtalet?

Det gör FLEX Scandinavia AB och det är de som hanterar allt från finansiering till reparationer och service. Du hanterar alla dina ärenden via www.flexscandinavia.se eller så ringer du 054-522005 där dina önskemål eller frågor tas om hand.

Produkten har lagts i din varukorg Visa varukorgenTill kassan